Hvis du stille og roligt gør sund kost til en del af din hverdag, betyder det, at du sætter dit kalorieindtag ned, samtidig med at du forøger din kalorieforbrænding. Det vil uundgåeligt føre til et varigt vægttab.

Varigt vægttab

Varigt vægttab uden store anstrengelser? Det lyder som en sætning, der kommer ud af munden på en, der er ved at sælge sandkager i Sahara. Men det kan faktisk lade sig gøre, at opnå varigt vægttab, uden at man skal arbejde hårdt på det i et fitness center og leve af brød og vand. Fremgangsmåden er simpelthen – mådehold, sund levevis og en intensivering af ens daglige bevægelsesmønstre.
For at opnå et varigt vægttab, kan man grundlæggende sige, at der er en, og kun en, betingelse, som skal være til stede. Man skal indtage færre kalorier, end man forbrænder. Hvis man overholder denne gyldne regel, vil man uundgåeligt opleve et vægttab. Der hvor de forskellige slankekure er forskellige, er, måden man opnår denne forskel, og hvor stor forskellen er – altså hvor hurtig et vægttab, man oplever.
Produkt
Info
Stjerner
Leverandør
Pris
Abonnement
Nyhed

Idealvægten.dk

Gør det nemt spise sundt, blot ved at tilsætte et kosttilskud ved måltider, ifølge leverandøren.
Idealvægten
0 kr
Ja
Ja

Slankebøger:

De bedste slanke-bøger på markedet. Billigt.
Saxo
Rabat
Nej
Nej

Nupo:

Det kendte danske slankepulver. Startpakke for kun 1 kr.
Nupo
1 kr
Ja
Ja
Hvis man er den type, som ved med sig selv, at man kun kan overholde en streng diæt i et par dage, og så ende man nede i kiosken med bæreposer fulde af cola, chips og slik, er der faktisk alligevel en vej til at opnå vægttab. Nemlig at man skridt for skridt foretager små ændringer i sin levevis. Til at begynde med kan man tage lidt flere grøntsager til maden. Spis en gulerod inden frokost – det mætter og optager plads for de rugbrødsmadder eller den sandwich, du derefter hælder i maven. Spis frisk frugt, når dit blodsukker falder sidst på dagen, i stedet for at løbe ned i kantinen og købe en donut. Drik vand i stedet for saftevand eller sodavand – også selv om det er light.
Og endelig kan du begynde at tage trapperne i stedet for elevatoren eller rulletrapperne, gå hen til det næste busstop i stedet for at vælge det, der ligger lige uden for døren og tag en lille omvej på vej hjem. Hvis du stille og roligt gør disse ting til en del af din hverdag, betyder det, at du sætter dit kalorieindtag ned, samtidig med at du forøger din kalorieforbrænding. Det vil uundgåeligt føre til et varigt vægttab – uden at du egentlig gør noget særligt for det.